Zabytki. Architektura. Lifestyle.

Home » Biuro » OFF Piotrkowska rozbudowuje się

OFF Piotrkowska rozbudowuje się

Ivon

Uznana przez czytelników National Geographic za nowy cud Polski OFF Piotrkowska rozbudowuje się. Inwestor obok restauracji i pracowni projektantów, chce postawić nowoczesny biurowiec Teal Office. Zrewitalizowany zostanie też zabytkowy obiekt fabryki Ramischa Sepia Office. Projekt nie zaburzy jednak awangardowego klimatu tego miejsca.

Właściciel terenu, irlandzki developer OPG Property Professionalns otrzymał właśnie pozwolenia na rozbudowę. Rewitalizacja i rozbudowa mają się rozpocząć w drugiej połowie tego roku. Obecnie podpisywane są umowy z przyszłymi najemcami biurowca.

Na terenie OFF Piotrkowska od strony ul. Roosevelta stanie nowoczesny biurowiec Teal Office.

Odnowiony zostanie także sąsiedni obiekt zabytkowy z wieżą. Powstanie tam Sepia Office. Nazwa jest nawiązaniem do koloru ceglanej elewacji, która pozostanie jedynie oczyszczona. Inwestor nie zamierza jej piaskować, żeby miejsce nie straciło awangardowego klimatu. Wymienione zostaną okna i wszystkie instalacje. Charakterystycznym elementem fabryki Ramischa jest wieża, która góruje nad Sepia Office. Po renowacji zostanie podświetlona.

Sepia Office, w którym dziś znajduje się Magazyn Wysoki oraz restauracja Tari Bari ma zostać oddany kreatywnym biznesom m.in. branży IT, na powierzchnie biurowe. Obok powstanie nowoczesny biurowiec klasy „A” Teal Office z 5,5 tys. mkw powierzchni biurowej. Na parterze zlokalizowane będą usługi. Projekt rozbudowy i rewitalizacji przygotowali architekci z konsorcjum biur NOW oraz zw A – Andrzej Owczarek i Piotr Walerysiak.

– Mamy świetny projekt, którego realizacja nie wpłynie na zmianę charakteru OFF Piotrkowska Center – mówi Michał Styś, Dyrektor Zarządzający OPG Property Professionals. – Zdajemy sobie sprawę, jak wielką wartością jest unikalny, postindustrialny klimat OFF-a, dlatego jesteśmy zdeterminowani, by go zachować – przekonuje dyrektor zarządzający OPG Property Professionals, która tchnęła drugie życie w mury dawnej fabryki bawełny.

Nowoczesny biurowiec ma korespondować z architekturą XIX-wiecznej fabryki. Podobnie jak w fabrycznym kompleksie dolne piętra mają być wyższe, niż górne kondygnacje. Od ulicy Roosevelta budynek wysokością zrówna się z pobliskimi kamienicami. Od strony OFF Piotrkowska ma nawiązywać do architektury industrialnej. To pierwsza rozbudowa fabrycznego kompleksu, który jest jednym z lepiej zachowanych tego typu zabudowań w Łodzi.

Fabryka Ramischa została wzniesiona na przełomie XIX i XX wieku. Franz Ramisch najpierw skupował działki z okolicy ulicy Piotrkowskiej, by później na obszarze 1,3 ha wybudować tkalnię, przędzalnię, magazyny i skarbnicę. W 1924 roku w fabryce pracowało tysiąc osób, a Ramisch uznawany był za jednego z najbogatszych łódzkich przedsiębiorców. Po II wojnie światowej zakłady znacjonalizowano. Wyroby tekstylne produkowano tu do 1990 roku, czyli czasu upadku zakładu. Później teren sprywatyzowano. W latach 90-tych funkcjonowały tu pojedyncze kluby i puby, aż zaczęły się lokować budki z azjatyckim jedzeniem – tworząc słynne China Town. W 2003 roku teren ten kupił irlandzki developer OPG Orange Property Group. Pierwotnie miał tu powstać kompleks z luksusowym hotelem, biurami i loftami. Kryzys zweryfikował jednak plany inwestora, który zmienił taktykę i zaczął od rewitalizacji społecznej, w fabryczne mury wprowadzając restauracje, pracownie i przemysły kreatywne. Wizję OPG docenili czytelnicy National Geographic wybierając OFF Piotrkowską, jako jeden z siedmiu nowych cudów Polski. OFF stał się najmodniejszym adresem Łodzi. Po sukcesie wizerunkowym przyszedł czas na rozbudowę i pierwszy etap rewitalizacji zabytkowej fabryki.

Budowa ma potrwać 16 miesięcy. Zarząd OPG chce ją zakończyć w 2017 roku. To pierwszy etap zmian, jakie czekają OFF Piotrkowska Center. Po nim ma przyjść czas na rewitalizację kolejnych obiektów fabryki Ramischa.

Rozwój i rozbudowa OFF Piotrkowska wymaga też dostosowania infrastruktury. Inwestor wygospodarował zatem dodatkowe 80 miejsc parkingowych. Wraz z projektem rozbudowy i rewitalizacji zaprezentowano też nową identyfikację wizualną i rozszerzono nazwę do Off Piotrkowska Center. Logo oparte jest na motywie trylinki, czyli nawierzchni obiektu, która symbolizuje nowy etap projektu.

Zapraszamy do przeczytania pełnego wywiadu z Michałem Stysiem.

Wizualizacje: materiały OFF Piotrkowska Center