Zabytki. Architektura. Lifestyle.

Home » Świat » Najdroższe na świecie Ferrari 400 Superamerica za 17 mln zł

Najdroższe na świecie Ferrari 400 Superamerica za 17 mln zł

Ivon

Model Ferrari 400 Superamerica LWB Coupe Aerodinamico z 1962 roku sprzedano na aukcji na Florydzie za 4,4 mln dolarów. To najdroższy egzemplarz tego legendarnego Ferrari w historii.

RM Sotheby’s, organizator aukcji oszacował wartość klasyka na 2,7 mln dolarów. Samochód osiągnął prawie dwukrotną cenę i był przedmiotem zaciekłej walki. Nic dziwnego. Model Ferrari Superamerica to marzenie z dzieciństwa wielu kolekcjonerów. Aukcja na Amelia Island przyciągnęła znanych kolekcjonerów zabytkowych samochodów, a także milionerów z fantazją.

Egzemplarz Ferrari 400 Superamerica LWB Coupe Aerodinamico o numerach podwozia 3949 SA należał wcześniej do amerykańskiego sportowca Erwina Goldschmidta.

 

W rękach jego rodziny pozostawał przez 40 lat, a niedawno przeszedł gruntowną renowację. Mały przebieg, oryginalne części i świetny stan sprawiają, że to jedno z najbardziej znaczących Ferrari 400 Superamerica, które znajduje się w prywatnych rękach.

Goldschmidt był kierowcą wyścigowym, który osiągał spore sukcesy. Do tego był bajecznie bogaty. Jego ojciec był niemieckim bankierem, który uciekł do Stanów Zjednoczonych w 1933 roku. Erwin Goldschmidt był perfekcjonistą. Chciał mieć w życiu wszystko co najlepsze, a do tego stawiał sobie bardzo ambitne cele. Wygrał Watkins Glen Grand Prix jadąc Allardem z 1950 roku. Później startował już tylko w Ferrari m.in. Ferrari 375 MM, a później 375 Plus.

Ferrari 400 Superamerica pasował do Goldschimdta jak żaden inny samochód. Malowany był w kolorze Rosso Cina z czarna tapicerką. Ma specjalne reflektory, które wykonano na zamówienie nowego właściciela. W 1962 roku ten egzemplarz pojawił się w katalogu reklamowym i od razu został okrzyknięty Samochodem Roku.

Egzemplarz sprzedany na aukcji za prawie 17 mln zł wyprodukowano w 1962 roku w fabryce w Turynie. Samochód miał niezwykłe osiągi. Wyróżniał się na tle rówieśników. Nazywano go wiecznym wynalazkiem. Superamerica zbudowany był na wyścigowym podwoziu, wyposażony w silnik dający możliwość rozwijania dużych prędkości. Mężczyźni go za to pokochali.

Po śmierci Erwina Goldschmidta samochód przejął jego syn Antonio. Ferrari 400 Superamerica z numerem 3949 SA jest najdroższym egzemplarzem tego modelu w historii. Nie wiadomo kim jest jego nowy właściciel.

Zdjęcia: Patrick Ernzen/RM Sotheby’s